öğrenme stili teknikleri sunusu

EN İYİ ÖĞRENME STİLİ NEDİR?
“Öğrenme stilleri her bir öğrencinin yeni ve zor bilgiyi öğrenmeye hazırlanırken, öğrenirken ve hatırlarken farklı ve kendine özgü yollar kullanmasıdır” Rita DUNN. Öğrenme stillerimiz doğuştan gelen kalıtsal özelliklerimize bağlı olsa da aldığımız eğitim, yaşadığımız çevre ve okullar öğrenme stillerimizi etkilemektedir. Bu etkileme bazen olumlu yönde bazen de olumsuz yönde olabilmektedir.

Öğrenme stillerinin bilinmesi, tembel veya yaramaz olduğunu sandığımız pek çok öğrencinin sadece öğrenme stilleri bilinmediği ve dikkate alınmadığı için öğrenemediği veya istenmeyen şekilde davrandığı gerçeğinin anlaşılmasını da sağlayacaktır.

Öğrencilerin ya da çocuklarımızın öğrenme stillerini öğrenmek yapılacak testlerle mümkündür. Öğrenme stillerinin farkına varan çocukların öğrenmeye isteği artar. Peki, bizler nasıl öğreniriz? 
İnsan 3 farklı yolla öğrenme gerçekleştirir:

Görsel,

İşitsel,

Dokunsal(kinestetik)

GÖRSEL ÖĞRENEN İNSANLAR

Görerek ve okuyarak öğrenmeyi tercih edenler. Kendi kendine okuyarak öğrenirler, grafik ve haritaları tercih ederler.
  • Görsellerin Olumlu Özellikleri 
  • Gördüklerini Ve Okuduklarını Hatırlarlar.
  • Net Ve Güçlü Görüntülerle Renkleri Kullanırlar. Bundan Zevk alırlar, Düşünür Ve Öğrenirler.
  • Resimlerle Ve Sözcüklerle Düşünmeye Yatkındırlar.
  • Kitap Kurdu Olmaya Müsaitler. 
  • Yüzleri İyi Hatırlarlar. 
  • Liste Yapmayı Severler. 
  • Planlı Ve Programlı Olurlar. 
  • Genellikle Daha Sessiz, Eşyalarını Daha İyi Korur. 
Görsellerin Olumsuz Özellikleri
  • İşittiklerini Uzun Müddet Bellekte Tutamazlar.
  •  Ders Anlatırken Not Alamazlar. 
  • Yazılı Olmayan Bilgiyi Algılayamayabilirler. 
  • Karmaşık Ve Karışık Ortamlarda Huzursuz Olurlar. 
  • İsimleri Hatırlamakta Zorlanırlar. 
  • Dağınıklığa Ve Düzensizliğe Tahammülsüzdürler. 
Görseller Nasıl Öğrenir

Görseller, görerek, okuyarak, resim, grafik, harita kullanarak daha iyi öğrenirler. Düşünürken veya bir şey anlatırken yukarı doğru bakarlar. Çünkü o sırada beyinlerinde konuyu resmediyorlardır.

İŞİTSEL ÖĞRENEN İNSANLAR

İşiterek, dinleyerek ve tartışarak öğrenmeyi tercih ederler.

İşitsellerin Olumlu Özellikleri
  • İşittiklerini Hatırlarlar.
  • Yazarken Konuşurlar. 
  • Uzun Anlatımlarda Bile Anlatılanların İçerisinde Kaybolmazlar. 
  • Müzik Hatırlamalarını Kolaylaştırır. 
  • Pek Çok Kişi İçin Bir Anlam İfade Etmeyen Ses, Ritim, Melodi Onların Pek Çok Şeyi Hatırlamalarını Sağlar. 
İşitsellerin Olumsuz Özellikleri
  • Gürültüden Rahatsız Olurlar.
  • Resimler Ve Resimli Anlatımlardan Rahatsız Olurlar. 
  • Dersin Ahenkli Ve Melodik Bir Ses İle Anlatılmasını İsterler. 
  • Yabancı Dil Dersine Yatkındırlar. 
  • Öğretmenin Ahenkli Telaffuzu Öğrenmelerini Kolaylaştırır. 
  • Okumaktansa Dinlemeyi Tercih Ederler. İsimleri Hatırlarlar. 
  • Yüzleri Hatırlamakta Zorlanırlar 
  • Gözle Okuma Esnasında Hiç Bir Şey Anlamaz. 
İşitseller Nasıl Öğrenir?

İşitseller, dinleyerek, tartışarak, anlatım, soru cevap tekniğini kullanarak, müzik ve ritim ile daha kolay öğrenir. Okuduklarını yüksek sesle veya içinden tekrarlarlar. Dinleme alışkanlıkları daha iyidir. Sese çok duyarlı olduklarından gürültü dikkatlerini çabuk dağıtabilir.

DOKUNSAL ÖĞRENEN İNSANLAR

Öğrenecekleri şeylerle fiziksel temas kurarak, yaparak öğrenirler. (Gezme, dramatize etme)

Dokunsalların Olumlu Özellikleri

  • Yapılanı Hatırlarlar.
  • Dokunma Ve Hareket Önemlidir. 
  • Oyunlara Bayılırlar. 
  • Dokunarak Anlam Çıkarmaya Çalışırlar.
  • Rahat Giyinmeyi Severler. 
  • Hissettiklerinden Konuşmayı Severler. 
  • Dans Etmeyi, Koşmayı, Yüzmeyi Severler. 
  • Laboratuvar Ortamlarında başarılıdırlar. 
Dokunsalların Olumsuz Özellikleri
  • Konuşulanları Ve Görüleni Hatırlamakta Zorlanırlar.
  • Okumakta Zorlanırlar. 
  • Yazım Hatası Yaparlar. 
  • Okumayı Sevmezler. 
  • Vücutları İle Karşılık Verirler. (Atarlar, İterler, Vururlar) 
  • Farkında Olmadan İnsanlara Dokunmaya Yatkındırlar. 
  • Dağınıklardır. 
Dokunsalar Nasıl Öğrenir?

Kinestetikler, fiziksel temas kurarak, yaparak, yaşayarak yani pandomim, drama, oyunlarla daha iyi öğrenir. Dünyayı duygularıyla ( hisleriyle) algılarlar. Herhangi bir durumda daima kendilerinin orada, o kişilerin yanında olduğunu düşünürler. Yerinde durmaktan sıkıldıkları için uzun süre dersin başında duramazlar ve sınıf içinde de hareketli olmak istediklerinden uzun süre öğretmenin anlattığını dinleyemeyip, hareket etme eylemindedirler.



Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski