Psikososyal müdahale bilgilendirme rehberi

Psikososyal Müdahale Bilgilendirme Rehberi MEB tarafından yayınlandı.

“Psikososyal” kelime anlamıyla birbirini sürekli etkileyen psikolojik ve sosyal etkilerin hareketli ilişkisi anlamına gelirken; afetlerde psikososyal destek; afet sonrası ortaya çıkabilecek psikolojik uyumsuzlukların bozuklukların önlenmesi, aile ve toplum düzeyinde ilişkilerin yeniden kurulması/geliştirilmesi, etkilenenlerin ‘normal’ yaşamlarına geri dönmesi sürecinde kendi kapasitelerini fark etmeleri ve güçlenmelerinin sağlanması, toplumda gelecekte ortaya çıkması muhtemel afet ve acil durumlarla başa çıkma/iyileşme/toparlanma becerilerinin artırılması ve yardım çalışanlarının desteklenmesini içeren ve afet döngüsünün her aşamasında yürütülen çok disiplinli hizmetler bütünü olarak ifade edilebilir.

Ülkemiz de bir çok doğal afet meydana gelmektedir ve yaşanılan salgın dönemi de göz önüne alındığında bu afetlerden çok sayıda insan etkilenmektedir. 

Okul Öncesi - İlkokul Yönelik "Doğal Afet (Deprem) Psikoeğitim Programı-İZMİR" kitapçığına ulaşmak için TIKLAYINIZ

Okul Öncesi - İlkokul Yönelik "Doğal Afet (Deprem) Psikoeğitim Programı-İZMİR" slaytına ulaşmak için TIKLAYINIZ

Ortaokullara Yönelik "Doğal Afet (Deprem) Psikoeğitim Programı-İZMİR" kitapçığına ulaşmak için TIKLAYINIZ

Ortaokullara Yönelik "Doğal Afet (Deprem) Psikoeğitim Programı-İZMİR" slaytına ulaşmak için TIKLAYINIZ

Ortaöğretimelere Yönelik "Doğal Afet (Deprem) Psikoeğitim Programı-İZMİR" kitapçığına ulaşmak için TIKLAYINIZ

Ortaöğretimlere Yönelik "Doğal Afet (Deprem) Psikoeğitim Programı-İZMİR" slaytına ulaşmak için TIKLAYINIZ

Afet Sonrası Yetişkinler İçin Psikososyal Yardım Kılavuzu için TIKLAYINIZ

Afet Sonrası Aileler İçin Çocuklara Psikososyal Yardım Kılavuzu için TIKLAYINIZ

Elif ile Alp Piknik Hazırlığı Seslendirme ile desteklenmiştir. İzlemek için TIKLAYINIZ

Elif ile Alp Benzetme Oyunu Seslendirme ile desteklenmiştir. İzlemek için TIKLAYINIZ

Elif ile Alp Çocuklar için Psikoeğitsel Etkinlikler Seslendirme ile desteklenmiştir. İzlemek için TIKLAYINIZ 

Elif ile Alp Benzetme Oyunu Sesli Betimleme ile desteklenmiştir. İzlemek için TIKLAYINIZ

Elif ile Alp Piknik Hazırlığı Sesli Betimleme ile desteklenmiştir.İzlemek için TIKLAYINIZ

Elif ile Alp Çocuklar için Psikoeğitsel Etkinlikler Sesli Betimleme ile desteklenmiştir. İzlemek için TIKLAYINIZ 

"Yetişkinler için bilgilendirme rehberine" ulaşmak için TIKLAYINIZ

"Aileler için çocuklara yardım rehberine" ulaşmak için TIKLAYINIZ

"Gençler için bilgilendirme rehberine" ulaşmak için TIKLAYINIZ

Elif ile Alp 1 "Okul öncesi ve ilkokul öğrencilerine yönelik Psikoeğitsel Etkinlikler Kitapçığı 1" ulaşmak için TIKLAYINIZ

Elif ile Alp 2 "Okul öncesi ve ilkokul öğrencilerine yönelik Psikoeğitsel Etkinlikler Kitapçığı 2" ulaşmak için TIKLAYINIZ

Elif ile Alp 3 "Okul öncesi ve ilkokul öğrencilerine yönelik Psikoeğitsel Etkinlikler Kitapçığı 3" ulaşmak için TIKLAYINIZ

"Okul Öncesi-İlkokullara Yönelik Yüz Yüze Eğitim Yolu İle Uygulanacak Salgın Hastalık Psikoeğitim Programı"na ulaşmak için TIKLAYINIZ

"Okul Öncesi-İlkokullara Yönelik Uzaktan Eğitim Yolu ile Uygulanacak Salgın Hastalık Psikoeğitim Programı"na ulaşmak için TIKLAYINIZ

"Okul Öncesi-İlkokullara Yönelik Uzaktan Eğitim Yolu ile Uygulanacak Salgın Hastalık Psikoeğitim Programı" slaytına ulaşmak için TIKLAYINIZ

"Ortaokullara Yönelik Yüz Yüze Eğitim Yolu İle Uygulanacak Salgın Hastalık Psikoeğitim Programı"na ulaşmak için TIKLAYINIZ

"Ortaokullara Yönelik Uzaktan Eğitim Yolu ile Uygulanacak Salgın Hastalık Psikoeğitim Programı"na ulaşmak için TIKLAYINIZ 

"Ortaokullara Yönelik Uzaktan Eğitim Yolu ile Uygulanacak Salgın Hastalık Psikoeğitim Programı" slaytına ulaşmak için TIKLAYINIZ

"Ortaöğretimlere Yönelik Yüz Yüze Eğitim Yolu İle Uygulanacak Salgın Hastalık Psikoeğitim Programı"na ulaşmak için TIKLAYINIZ

"Ortaöğretimlere Yönelik Uzaktan Eğitim Yolu ile Uygulanacak Salgın Hastalık Psikoeğitim Programı"na ulaşmak için TIKLAYINIZ

"Ortaöğretimlere Yönelik Uzaktan Eğitim Yolu ile Uygulanacak Salgın Hastalık Psikoeğitim Programı" slaytına ulaşmak için TIKLAYINIZ

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski